İyileştirmeler

Fakültede Fiziksel Ortamda Gerçekleştirilen İyileştirmeler

  • Fakülte binamızda yaşanan asansör arızası giderilmiş olup, asansörlerin daha güvenli ve sürdürülebilir bir şekilde hizmet verebilmesi amacıyla bakım sıklıkları artırılmıştır.

  • Öğrencilerimizin bireysel çalışma ve araştırma ihtiyaçlarını desteklemek amacıyla okuma salonu yeniden düzenlenerek öğrencilerin kullanımına açılmıştır.

  • Artan derslik ihtiyacını karşılamak üzere yeni bir sınıf hizmete alınmış, böylece eğitim-öğretim faaliyetlerinin daha verimli bir şekilde yürütülmesi sağlanmıştır.

  • İdari personelin daha etkin ve verimli çalışabilmesi amacıyla ofis alanı yeniden yapılandırılmış, yarı bölmeli sistemle daha fonksiyonel bir çalışma ortamı oluşturularak kullanıma sunulmuştur.

  • Fakültemiz Kalite Komisyonu tarafından iletilen iyileştirme önerileri doğrultusunda, öğretim elemanlarının odalarının girişlerine ders ve danışmanlık saatlerinin sergilenebileceği panolar yerleştirilmiştir.

Öğrenci Geri Bildirimleri Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler

  • Öğrencilerden gelen talepler doğrultusunda, fakülte bahçesinde oturma alanlarının sayısı artırılmış, aynı zamanda çevre düzenlemesi çalışmalarıyla bahçe kullanımı daha konforlu hâle getirilmiştir.

Akademik Personel Geri Bildirimleri Doğrultusunda Yapılan İyileştirmeler

  • Akademik personelin ortak kullanım ihtiyaçları doğrultusunda, bölümlerin bulunduğu katlarda mutfak alanları oluşturularak daha konforlu ve işlevsel bir çalışma ortamı sağlanmıştır.

LİDERLİK YÖNETİŞİM

  • Uluslararası öğrenci sayısının artırılması amacıyla akademik birimlerin tanıtımına yönelik yabancı dilde sosyal medyada yayınlar yapılmıştır.

  • Birim öğretim elemanlarının AVESİS bilgilerinin güncel tutulması için gerekli bilgilendirmeler yapılmıştır.

  • Üniversite ve birim internet sayfalarıyla eş zamanlı olarak İngilizce internet sayfaları güncellenmiştir.

  • Bölümlerimizi tanıtımlarını için Türkçe ve Yabancı Dilde broşürler hazırlanarak Üniversitemizin Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü’ne iletilmiştir.

  • Öğrenci görüşlerinin alınmasının faydalı olacağından müfredat güncelleme toplantısı için öğrenci temsilcisi akademik kurula davet edilmiştir.

  • Meslek edindirme ve mesleki gelişim etkinlikleri yapılmıştır. Akademik birimlerde kariyer planlama günleri düzenlenmiştir.

  • Üniversitemiz genelinde yürütülmekte olan TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi belgelendirme, Risk Çalışmaları, Stratejik Plan Ekipleri, Kalite Komisyonu çalışmaları kapsamında birimlerde oluşturulan alt çalışma gruplarında bulunan personelin söz konusu faaliyetlere ilişkin sorumluluklarının görev tanım formlarına işlenerek çalışanlara tebliğ edilmiştir.

  • Kalite Yönetim Sistemi dokümanları (Proses ve Prosedür) Kalite Yönetim Sistemine (KYS) yüklenmiştir.

  • Tüm birimlerin, iç ve dış paydaş dokümanları oluşturulmuştur ve doküman kodu ile Kalite Yönetim Sistemine (KYS) yüklenmiştir.

  • Kalite Yönetim Sistemi dokümanlarının birimlerin internet sayfalarında paylaşıma açık olması sağlanmıştır.

  • Birim İyileştirme Planı (BİP) hazırlayan akademik birimlerin planlarını üniversitemiz Kalite İyileştirme Planı (KİP) ile ilişkilendirmesi tamamlanmıştır.

  • Birim iç değerlendirme raporlarında Stratejik hedefler, SEP ve KİP kodları ile ilişkilendirmeler tamamlanmıştır

EĞİTİM VE ÖĞRETİM

  • Çekirdek Eğitim Programlarındaki güncellemeler doğrultusunda programların gözden geçirilmesi amacıyla gerekli çalışmalar yürütülmüş ve müfredat güncellemeleri tamamlanmıştır.

  • Programların güncellenmesi sırasında Ders Tanımlama Formları revize edilirken, birim bazında yapılan Ders Değerlendirme Anketleri sonuçları dikkate alınmış ve bu doğrultuda düzenlemeler yapılmıştır.

  • Akademik birimlere özgü akademik İngilizce ve mesleki yabancı dil derslerinin eklenmesi kapsamında, mesleki yabancı dil dersleri akademik birim müfredatlarında yer almaktadır.

  • Öğrencilerin program yeterlik düzeyleri ve ders başarılarının izlenmesi amacıyla, her yılın sonunda Program Değerlendirme Kılavuzu doldurularak düzenli takip ve değerlendirme yapılmaktadır.

  • Öğrencilerin sözlü sunum ve iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaların ders iş yüklerindeki ağırlığının artırılması ve bu uygulamaların ölçme ve değerlendirme süreçlerinde kullanılması amacıyla gerekli çalışmalar gerçekleştirilmiş ve müfredat güncellenmiştir.

  • Öğrenci ve dış paydaş görüşlerinin program değerlendirmelerine dahil edilmiş, program açma ve müfredat güncelleme süreçlerinde bu görüşler aktif şekilde kullanılmıştır.

  • Akademik birimlerin öğrenci temsilcileriyle düzenli aralıklarla yapılan toplantılar sayesinde, karar alma ve iyileştirme süreçleri hakkında görüş alışverişi yapılmakta ve süreçler etkin biçimde takip edilmektedir.

  • Eğitim programlarında sanayiden/sektörden uzmanların ders veya seçmeli ders vermesi sağlanarak, öğrencilere sektörle doğrudan etkileşim ve uygulamalı deneyim kazanma imkânı sunulmuştur.

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

  • Üniversite sanayi/sektör iş birliği süreçlerinde iş birliklerini arttırmaya yönelik toplantı yapılmış ve özellikle sanayi/sektör odaklı lisansüstü tez sayısının arttırılmasına yönelik iş birlikleri bu toplantıda ele alınmıştır.

  • Uygulama Projesi ve Araştırma Projesi dersleri kapsamında öğrencilere kurum içi ve kurum dışı fon imkanları konusunda bilgilendirme yapılarak, proje yazma süreçlerine dahil olmaları konusunda teşvik edilmişlerdir.

  • Sanayi/sektör üniversite işbirliğini sağlamak amacıyla, TÜBİTAK 2209/A ve 2209/B proje sayılarını arttırmaya yönelik olarak bitirme projesi dersinde proje sayılarının arttırılması teşvik edilerek, proje önerileri oluşturulmuştur.

  • Lisans bitirme projeleri ile ilgili yüz yüze görüşmeler, eğitim ve toplantılar yapılarak son sınıf öğrencilerimizin bilgilendirilmeleri sağlanmıştır.

  • Akademik kadromuzun elde ettiği uluslararası iş birliği içeren proje ve araştırma başarıları birim internet sayfamızda duyurulmuştur.

  • Akademik kadromuzun Araştırmacı Bilgi Sistemi (ARBİS) kayıtlarının güncel tutulması sağlanmıştır

TOPLUMSAL KATKI

  • Bölümlerimize yerleşen birinci sınıf öğrencilerine; kültür, sanat ve spor alanlarıyla profesyonel olarak ilgilenmiş olanları belirlemek, bir araya getirebilmek ve yönlendirmek amacıyla her eğitim yılı başında 1.sınıf öğrencilerine yapılan intibak toplantılarında gerekli bilgilendirme ve yönlendirmeler yapılmaktadır.

  • Kamu-sanayi-üniversite iş birliği içerisinde proje faaliyetleri yürütmesi kapsamında Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü bünyesinde SANTEZ projesi tamamlanmıştır.

  • Küresel koşullar ve güncel gelişmeler dikkate alınarak planlanması, çevrim içi ve/veya yüz yüze etkinliklerin artırılması yönelik etkinlikler bu kapsamda yapılmakta ve artırılması teşvik edilmektedir.

  • Topluma yönelik eğitim, seminer, çalıştay, bilgilendirme, danışmanlıklar; rapor, kılavuz vb. dokuman ve mobil uygulama çalışmalarının artırılarak toplumsal katkı hizmetlerinin geliştirilerek yaygınlaştırılmasına yönelik etkinlikler bu kapsamda yapılmakta ve artırılması teşvik edilmektedir.

background image